Workshops en lezingen
Workshops en lezingen van verschillende tijdslengtes kunnen via het contactformulier aangevraagd worden. Op basis van de wensen kan een workshop of lezing op maat gemaakt worden.
Mogelijke onderwerpen:
- De ontwikkeling van de kleuter en het belang van spel.
- Het spel van kinderen observeren en op passende manier begeleiden.
- Het inrichten van een stimulerende spelomgeving.
- Buiten- en risicovol spel op een (natuurrijk)schoolplein.
Scholing
Wil je inhoudelijk in gesprek over het kleuteronderwijs op school om het meer spelgericht te maken?
Op basis van hulpvragen gaat Isa vanuit het centrum van Onderwijs en Innovatie Leiden met je/jullie in gesprek om te reflecteren op jullie onderwijspraktijk en deze te versterken. Hier kan in overleg, afhankelijk van de hulpvraag, een aanbod worden afgestemd: denk aan teamscholing en/of coaching.
Scholing en coaching is geschikt voor:
- Startende leerkrachten
- Kleuterleerkrachten
- Bouwcoördinatoren
- Directeuren
Hulpvragen waar online consultaties kunnen praktisch zijn, maar ook beleidsgericht.
- Hoe kan ik meer structuur aanbieden, zodat de kleuters met een fijn en veilig gevoel vrij kunnen spelen?
- Hoe kan ik het spel op verschillende niveaus begeleiden in het atelier, de bouwhoek of een andere hoek?
- Hoe kan spelgericht werken opgenomen worden in de visie van de school?
Het boek
Jonge kinderen leren door te spelen. Dat wordt door veel scholen en pedagogen erkend. Maar wat is spel nu eigenlijk, hoe draagt spel bij aan de ontwikkeling en hoe kun je nu een meer spelgericht aanbod creëren? Aan de hand van de drie centrale pedagogen in de leefwereld van het kind (het kind zelf, de omgeving en de volwassene) ontdek je de mogelijkheden van spel en hoe je dit op verschillende manieren kunt begeleiden.